Lektura

  "Trening kajakarza", Jacek Własnowolski, 1988 rok

 

 

Obecnie dostępna w antykwariacie: http://www.antykwariat-bazar.pl/produkt/treningi_kajakarza/10951/714/0/0/0/30

 

Opis książki:

 

Spis treści
I. Problemy naboru i selekcji w sporcie kajakowym
II. Charakterystyka kajakarza
III.  Charakterystyka poziomu cech motorycznych
1.  Siła
2.  Szybkość
3.  Wytrzymałość
IV.  Programowanie treningu kajakarzy
V. Rozgrzewka
VI. Dieta
VII. Odnowa biologiczna
VIII. Technika
IX. Zestawy ćwiczeń przydatnych w treningu kajakarza

Dane:

 TYTUŁ:  TRENING KAJAKARZA
AUTOR: JACEK WŁASNOWOLSKI
WYDAWNICTWO: SPORT I TURYTYKA
ROK WYDANIA: 1988
WYDANIE: I
FORMAT: B5
ILOŚĆ STRON: 84
OPRAWA: MIĘKKA
STAN BLOKU: DOBRY (LEKKO PODNISZCZONA OKŁADKA, PRZYKURZONE BOKI BLOKU)

 


 


 

 

 "Kajakarstwo klasyczne", Tadeusz Rynkiewicz,

 

Kajakarstwo klasyczne - opis książki:

Kajakarstwo jako forma aktywności fizycznej ma szereg zalet. Jego uprawianie wymaga równoczesnego przejawiania wszystkich zdolności motorycznych - zarówno kondycyjnych jak też koordynacyjnych. Uprawianie kajakarstwa ułatwia kontakt z przyrodą. Umożliwia działalność turystyczną oraz krajoznawczą. Kajakarstwo może być uznane za jedną z propozycji tzw. sportów na całe życie. Ta forma uprawiania kajakarstwa staje się coraz bardziej popularna w kraju i na świecie.

Popularność kajakarstwa znajduje odzwierciedlenie nie tylko w uznaniu go jako fonny rekreacji ruchowej. Coraz bardziej popularne stają się sportowe fonny kajakarstwa. Jest ich wiele: slalom kajakowy, zjazd kajakowy po rzekach górskich, gra w kajak polo, kajakarstwo z żaglem czy też wyścigi smoczych łodzi lub maratony kajakowe. Oczywiście najbardziej rozpowszechnione jest kajakarstwo klasyczne, inaczej płaskie (flatwater canoeing). Treningowi w tej ostatniej dyscyplinie sportowej poświęcone jest niniejsze opracowanie.

Kajakarstwo klasyczne obejmuje konkurencje rozgrywane w kajakach i kanadyjkach jedno-, dwu- i czteroosobowych. Zawody sportowe rozgrywane są na dystansach 200 m, 500 m, 1000 m oraz 10 000 m. Uzyskanie wysokiego poziomu sportowego wymaga od 6 do 10 lat systematycznego treningu w tej dyscyplinie [Jemczuk, 1976; Platonov, 2004]. Wydaje się, że kajakarstwo potrzebuje większej popularyzacji ze względu na swoje walory w kształtowaniu charakterystyk psychofizycznych dzieci i młodzieży.

Wiosłowanie w kajaku lub w kanadyjce wymaga wszechstronnie rozwiniętych koordynacyjnych zdolności motorycznych. Praktycznie wszystkie muszą być dobrze rozwinięte, aby utrzymać się w wyjątkowo mało stabilnej łodzi oraz potrafić dostosować swoją aktywność do wymogów zmieniającego się środowiska, w którym odbywa się ruch. Charakter techniki wiosłowania oraz konieczność jej przejawiania w wielu ruchach, koniecznych do pokonania dystansu startowego, stawia wysokie wymagania względem wszystkich kondycyjnych zdolności motorycznych, a zatem siły, szybkości oraz wytrzymałości. Kajakarstwo dodatkowo wpływa bardzo pozytywnie na szereg charakterystyk psychicznych zawodników. Konieczność wykonania dużej ilości pracy, często w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, sprzyja rozwojowi cech wolicjonalnych. Wiosłowanie w osadzie jednoosobowej uczy odpowiedzialności za swoje działanie. Natomiast konieczność wykonywania treningów oraz udziału w zawodach w osadach wieloosobowych kształtuje umiejętności współdziałania. Długotrwały i monotonny trening oraz rywalizacja na sprawdzianach i zawodach sprzyjają zwiększeniu odporności na sytuacje stresowe. Wszystkie te charakterystyki psychiczne są szczególnie przydatne w życiu pozasportowym. Wymagania związane z funkcjonowaniem w życiu codziennym sprzyjają ich pełnemu wykorzystaniu.

Obecnie dostępna w księgarni: http://www.gandalf.com.pl/b/kajakarstwo-klasyczne/



 

 

"Żywienie w sporcie", Anita Bean

 

Opis książki

 Żywienie w sporcie to książka niezbędna każdemu, kogo interesuje zwiększenie wydolności sportowej – własnej lub podopiecznych. W niniejszym wydaniu znajdziemy przydatne informacje, oparte na najnowszych badaniach. Przewodnik ten pomoże ci: zwiększyć wytrzymałość, siłę i wydolność. Obliczyć własne zapotrzebowanie kaloryczne, węglowodanowe oraz białkowe. Poprawić nawodnienie organizmu i sylwetkę. Ocenić i znaleźć odpowiednie suplementy, odżywki i środki podwyższające sprawność organizmu, dające dodatkowe wspomaganie, poprawiające wydolność. Stworzyć codzienne plany żywieniowe, dzięki którym (zależnie od twoich potrzeb) stracisz na wadze, zredukujesz tkankę tłuszczową, zyskasz masę mięśniową lub lepiej przygotujesz się do zawodów. Podręcznik pomoże ci tez znaleźć odpowiedzi na pytania związane z żywieniem sportsmenek, aktywnych ruchowo dzieci oraz sportowców wegetarian.



 

"Skuteczne odżywianie w treningu", Oliver Lafay

 

 Opis książki

Kolejna, długo oczekiwana książka Oliviera Lafay`a autora bestsellerowego Treningu siłowego bez sprzętu. Jest to kompendium wiedzy na temat odżywiania w treningu i sporcie. Czytelnik znajdzie w niej teorię ale i tabele, wyliczenia, jadłospisy i treningi żywieniowe oraz konkretne przepisy kulinarne. W książce między innymi: twój profil energetyczny; budowa masy mięśniowej; redukcja tkanki tłuszczowej; stabilizacja.

2011. Custom text here
By: Joomla Free Templates